onsdag 18. juni 2008

Dikt IV


Beviset på at jeg kan lage svulstige og, akk, så romantiske sangtekster :-)
Fra "Den Røde Falken".



SANGEN OM ADAN OTSCHAKOW

Glitrende som stjernene
og blåere enn blå;
slik er de vakre øynene
til Adan Otschakow.

Hver falkekvinne vet hvor hardt
hjertet hennes slår
når sommerbrisen leker med
Adans mørke hår.

Falken som ser langt og vidt
har ei hans like sett.
Så sterk, så staut; et ansikt som
Den Høyestes portrett.

Selv de vakre feer som
har skogen som sitt hjem
vet at Adan Otschakow
er vakrere enn dem.

Hver kvinne som har hørt hans sang
og sett hans ville dans,
drømmer om hans myke favn
og ønsker hun var hans.

Men inn i Adans dypeste
der slipper ingen inn.
For selv om han er god mot deg,
så flyktig er hans sinn.

Han holder deg, han kysser deg,
han kaller deg sin skatt.
Når dagen gryr er alt du har
et minne om en natt.

Men, søster, om du stadig vil:
Du lider ingen last.
Men husk at Adan Otschakow
kan aldri tjores fast.

For fuglen som er satt i bur
den synger aldri mer.
Så vi lar Adan danse nå
og sitter her og ser.

1 kommentar:

Bente sa...

Ey, så gøy at du og har blogg! Det visste jeg ikke. Her skal jeg kose meg en gang jeg har tid. Nå venter det treningskamp mot Viking på Sør Arena i dette nydelige været... du får si fra hvis du vil være med meg og connie på en kamp i sommer!! Snakkes:) Ha en fin søndag!! Klem